Общо 36 пътни участъка с повишен риск от катастрофи са идентифицирани в цялата страна, като три от тях се намират на територията на Варненска област – два по пътя Варна – Добрич и един в района на Дългопол. Това показват данните, публикувани от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) на официалния ѝ сайт.
Специално създадена секция – „Пътни участъци с повишен риск“ на www.api.bg дава възможност на гражданите да се запознаят с картата на участъците с концентрация на пътнотранспортни произшествия (УКПТП), както и с Плана за действие за тяхното обезопасяване. Планът ще бъде актуализиран ежеседмично, а предприетите действия ще бъдат обобщавани в месечни доклади от председателя на УС на АПИ до министъра на регионалното развитие.
Какво предвижда планът за Варна?
До края на месец май в трите рискови зони на Варненска област ще се предприемат следните мерки за подобряване на пътната безопасност:

1. Път II-29 (Варна – Добрич)
Подмяна или поставяне на нови пътни знаци, включително знак А40 „Внимание! Участък с концентрация на ПТП“, върху жълто-зелен флуоресцентен фон за по-добра видимост, съгласно новата наредба за сигнализация;
Дублиране на пътни знаци Б2 за връзката с MOTOPFOHE и АМ „Хемус“;
Поставяне на символи, букви и цифри директно върху платното;
Ремонт на пътната настилка за премахване на деформации и разрушения;
Обновяване на хоризонталната маркировка и поставяне на указателни знаци от група „Ж“. и др.
2. Път III-208 (в района на Дългопол)
Подмяна на стари или поставяне на нови пътни знаци -А40 „Внимание! Участък с концентрация на
пътнотранспортни произшествия “ и всички нови и съществуващи пътни знаци да бъдат поставени и/или подновени при необходимост на жълто-зелен флуоресцентен светлоотразителен фон, съгласно
изискванията на Наредбата за процедурите за управление на безопасността на пътната инфраструктура
и чл. 11 от Наредба № РД-02-21-1 от 23.11.2023 г. за сигнализация на пътищата с пътни знаци.Да се положи напречна шумна пътна маркировка. Да се възстанови хоризонталната пътна маркировка в
участъка и при пътните кръстовища, преди и след мостовото съоръжение.Да се възстановят и подменят всички компрометирани ограничителни системи за пътища (ОСП) в участъка. Препоръчано е завишаване на класа на ОСП преди и след мостовото съоръжение. Да се извършат ремонтни дейности по пътната настилка с цел отстраняване на асфалтовите деформации и
разрушения.
Според експертите, прилагането на всички тези действия ще намали риска от инциденти в посочените участъци, които са известни с чести катастрофи. В допълнение, подобрената маркировка и сигнализация ще подпомогнат и по-добрата ориентация на шофьорите, особено в тъмната част на денонощието и при неблагоприятни атмосферни условия.

