Близо 20% от жителите в Североизточна България се информират основно от социални мрежи, сочи проучване

Конференция „Медийната грамотност и дигиталното гражданство като инструменти срещу дезинформацията“ събра над 80 участници от образователни институции, медийни специалисти и граждани от район „Аспарухово“ във Варна.

„Извън балона: Как гражданите на Варна избират и вярват на новини“. Така е озаглавено проучването от първия регионален анализ на медийните навици на гражданите на Варна и Североизточна България.

От него става ясно, че близо 20% от живеещите в региона се информират почти изцяло от социални мрежи. По-податливи да вярват на непроверена информация са жените, а образованието остава ключов фактор в борбата с фалшивите новини, сочи още изследването.

Целта на конференцията е да предостави пример за ефективно сътрудничество между институции, медии и гражданското общество в контекста на бързо разпространяващата се дезинформация.

По време на дискусията беше споделена и необходимостта от обучения за родителите на деца със специални нужди, тъй като те често стават жертва на подвеждаща информация относно здравето на децата си, съобщават организаторите от сдружение „Моят град“.

Те потвърдиха готовността си да подкрепят образователната общност във Варна, предоставяйки иновативни образователни ресурси по медийна грамотност.

Специален лектор на събитието беше журналистът Гена Трайкова, която говори за ролята на медиите и сподели ценен опит за справяне с фалшивите новини и манипулативното съдържание в дигиталната среда.

mediina-gena Близо 20% от жителите в Североизточна България се информират основно от социални мрежи, сочи проучване